ដំណាក់សំខាន់នៃការអភិវឌ្ឍចលនាឌីណាមិក
មុនអាយុ 4 ឆ្នាំ ក្មេងៗត្រូវរៀនធ្វើចលនារាងកាយទៅតាមទិសដៅដែលកំណត់ ដោយធ្វើចលនាជើងចុះឡើងទៅមុខ។
នៅអាយុ 4 ឆ្នាំ ក្មេងៗអាចដើរបានដោយប្រើជើងម្ខាងបោះទៅមុខជើងម្ខាងទៀតនៅលើធ្នឹមដែលមានទំហំធំជាងជើងរបស់ពួកគេមួយដងកន្លះ។
នៅអាយុ ៦ ឆ្នាំ ក្មេងៗអាចដើរបានដោយប្រើជើងម្ខាងបោះទៅមុខជើងម្ខាងទៀតនៅលើធ្នឹមដែលមានទំហំយ៉ាងហោចណាស់ប៉ុនជើងរបស់ពួកគេ។
ការអភិវឌ្ឍចិត្តចលនា៖
ការអភិវឌ្ឍនៃចិត្តចលនារបស់កូនក្មេងអាស្រ័យលើការបញ្ចូលគ្នានូវហ្សែន ជំនាញធ្វើចលនារាងកាយ និងសមត្ថភាពផ្លូវចិត្ត។
ផលិតផលអាចមានឥទ្ធិពលលើការអភិវឌ្ឍចិត្តចលនារបស់កុមារប្រសិនបើវាគាំទ្រដល់ជំនាញធ្វើចលនារបស់ពួកគេ។
មានចំណុចជាច្រើនពាក់ព័ន្ធនឹងជំនាញធ្វើចលនារាងកាយ៖ ផែនទីបង្ហាញរាងកាយលម្អិត ការសម្របសម្រួលឌីណាមិក តុល្យភាព ការសម្របសម្រួលរវាងដៃ-ភ្នែក, ជំនាញធ្វើចលនារាងកាយស្ទាត់, និងការដឹងច្បាស់អំពីពេលវេលា និងផ្ទៃលំហរ។
ផែនទីបង្ហាញរាងកាយលម្អិត
ផែនទីបង្ហាញរាងកាយលម្អិតសំដៅលើប្រតិកម្មនៃរាងកាយកុមារ ដែលអាចឱ្យពួកគេធ្វើចលនាបានដោយស្ទាត់ជំនាញ និងអភិវឌ្ឍនូវការដឹងអំពីរាងកាយដោយខ្លួនឯង។ វាត្រូវបានអភិវឌ្ឍឡើងដោយផ្អែកលើញ្ញាណ និងសកម្មភាព ("រាងកាយដែលអារម្មណ៍ថាដឹង និងធ្វើចលនាបាន"), មុននឹងត្រូវបានតំណាង និងធ្វើការរៀបរាប់ ("ការតំណាងដោយប្រើចលនារាងកាយ", ការគូសរូបមនុស្ស) កូនក្មេងធ្វើចលនាកាន់តែច្រើន ពួកគេរៀនសម្រិតសម្រាំងផែនទីបង្ហាញលម្អិតអំពីរាងកាយ ហើយពួកគេអាចធ្វើចលនាបានកាន់តែប្រសើរ។
ការសម្របសម្រួលរវាងដៃ-ភ្នែក
ការសម្របសម្រួលរវាងដៃ-ភ្នែក រួមបញ្ចូលទាំងសកម្មភាពដែលតម្រូវសម្រាប់ទៅតាមផ្នែកនៃរាងកាយ និងរាងកាយមួយតួខ្លួន៖ សម្រាប់កូនក្មេង បន្ទាប់ពីគន្លងចលនា បន្ទាប់មកធ្វើចលនាសំដៅទៅវត្ថុ និងគោលដៅ ដោយប្រើដៃ និងជើង មុននឹងសំដៅបន្តទៅរកវត្ថុដែលតូចៗជាងនេះ នៅពេលដែលពួកគេរៀនគ្រប់គ្រងម្រាមដៃ៖ ការលេងព្យាណូ ការដោតខ្សែ និងការសរសេរ។
ការដឹងអំពីពេលវេលា និងលំហរ
ការដឹងអំពីពេលវេលា និងលំហរបូកបញ្ចូលគ្រប់យ៉ាងដែលពាក់ព័ន្ធប្រតិកម្មរាងកាយរបស់កូនក្មេងភ្លាមៗទាន់ពេល
(មុន/ក្រិយ, សកម្មភាពជាចង្វាក់, ថ្ងៃ/យប់, រដូវកាល, ជាដើម) និងលំហរ (ខាងមុខ/ខាងក្រោយ, លើ/ក្រោម,
ឆ្វេង/ស្តាំ, ជាដើម)